A sok alvás is veszélyes

Azt hit­ted, minél töb­bet al­szol, annál egész­sé­ge­sebb le­szel? De­hogy! Ha napi 9 órá­nál is töb­bet töl­tesz ágy­ban, négy­szer ak­kora eséllyel hal­hatsz meg idő előtt!

Gyakran halljuk, hogy az alvás a legjobb orvosság. Egy új ausztrál kutatás azonban arra derített fényt, hogy a túl sok alvás nagyon ártalmas az egészségre. Ha több mint napi 9 órát alszol, napközben sokat ülsz, és nemigen sportolsz, azzal rengeteget ártasz az egészségednek. A szakértők arra figyelmeztetnek, hogy az ülő életmódot élőket négyszer annyira fenyegeti az idő előtti halálozás kockázata.

Azt már régóta tudjuk, hogy a sok ülés árt az egészségnek, és sok tanulmány született az alvás egészségre gyakorolt hatásáról is. A Sydney Egyetem vizsgálata azonban most először vette szemügyre az alvás és az ülő életmód együttes hatását, és mindehhez a rendszeres mozgás hiányát is hozzávették.

Úgy tűnik, hogy ez a három dolog legalább olyan súlyos kockázati tényező, mint az alkoholfogyasztás és az egészségtelen étkezés.

A kutatók olyan dolgokat vizsgáltak, amelyekről eddig is világos volt, hogy növelik a betegségek kockázatát: a dohányzást, a túlzott alkoholfogyasztást, a rossz étkezési szokásokat és a fizikai inaktivitást. Az egyenletbe belevették a sok ülést és a túl kevés, illetve a túl sok alvást. Végül áttekintették, hogy ezen tényezők különféle kombinációit. A leghalálosabb triónak a sok alvás, sok ülés és a mozgásszegény életmód együttese bizonyult.

A kevés (napi hét óránál kevesebb) alvás szintén négyszeresére növeli az idő előtti halálozás rizikóját, ha dohányzással, és túlzott alkoholbevitellel párosul. De aggályos kombinációnak bizonyult a fizikai inaktivitás és a túlzott alvás, az inaktivitás és a sok ülés, valamint a dohányzás és az alkohol együttese is.

ripost.hu

Read previous post:
Októberi lellei programok

Kigyűjtöttünk néhány érdekesebb balatonlellei programot.

Close